Turner and Bernoldi claim GTE poles
at Interlagos / Turner et Bernoldi décrochent la pole à
Interlagos
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For the first time this weekend the sun shone as
the LMGTE competitors headed out for the 20 minute qualifying session. Darren
Turner was the first on track in the No.97 Aston Martin Racing Aston Martin
Vantage V8 and used the clear air to set the benchmark time for the others to
try and match. Turner’s time was soon beaten by Marc Lieb in the No.77 Team
Felbermayr-Proton Porsche but Turner regained the advantage with a 1m33.855
lap and took the LMGTE Pro pole position ahead of Lieb and Giancarlo
Fisichella in the No.51 AF Corse Ferrari.
LMGTE Pro
1 97 ASTON MARTIN RACING S. Mücke / D. Turner Aston Martin Vantage V8
1:33.855
2 77 TEAM FELBERMAYR-PROTON M. Lieb / R. Lietz Porsche 911 RSR (997)
+0.185
3
51 AF CORSE G. Fisichella / G. Bruni Ferrari F458 Italia
+0.348
In the LMGTE Am class it was a good day for Brazil when Enrique
Bernoldi scored a pole position on his FIA WEC debut in the No.61 AF
Corse-Waltrip Ferrari with a lap of 1m34.781. It was a Ferrari class 1-2 with
the No.57 Krohn Racing Ferrari 458 of Michele Rugolo finishing the 20-minute
session 0.6 seconds behind Bernoldi, with the No.88 Team Felbermayr-Proton
Porsche of Paolo Ruberti in third.
LMGTE Am
1 61 AF CORSE-WALTRIP F. Longo / A. Negrão / E. Bernoldi Ferrari F458
Italia
1:34.781
2 57 KROHN RACING T. Krohn / N. Jönsson / M. Rugolo Ferrari F458
Italia
+0.620
3 88 TEAM FELBERMAYR-PROTON C. Ried / G. Roda / P.
Ruberti Porsche 911 RSR (997)
+0.704
Round 5 of the FIA World Endurance Championship, the
6 Hours of Sao Paulo, will start at 12 noon tomorrow afternoon, with live
coverage online at www.fiawec.com
Darren
Turner (GBR)
nr97
AMR Aston Martin Vantage V8
LMGTE Pro 19th Overall / Pole Position
“It was obviously important to qualify on pole and it was certainly
the aim, but I wasn’t really expecting it. Our lap times were slower this
morning because of the ambient track temperatures, so we weren’t really sure
what to expect this afternoon. Our car does perform well in the higher
temperatures and it’s now hotter than we’ve seen all week, so I think it
worked in our favour. It’s great to be on pole and the team should be pleased
with themselves, they’ve once again done a great job in preparing the car.”
Enrique Bernoldi (BRA)
Nr61 AF Corse-Waltrip Ferrari 458
Italia
LMGTE Am 23rd overall / Pole Position
“This pole means a lot for me because it’s my first
race in the FIA World Endurance Championship and I grabbed pole
position! When I last raced on this track, in FIA GT1, I also got pole
and the next day I won the race so it’s perhaps a good sign. My biggest
worry was the traffic because the LMP1 and LMP2 cars come up on us very
quickly. Our car performs very well in terms of fuel economy. In
any case, I’ve got nothing to lose so I’m going to try and win the race but
it’s a long one. We have to go for it but must save our tyres, plus we
don’t know the car very well.”
TRACK DATAAir t° :22.5°C Track t° :31.7°C Wind :SE at 11.3 kph Humidity :72% LMGTE QUALIFYING FACTS 18:58:03 There is sunshine on the Interlagos circuit for qualifying that starts in 3 minutes time. 19:01:04 GTE qualifying - green flag 19:07:21 First on track is #57 Ferrari followed by #97 Aston Martin 19:09:07 Darren Turner in #97 Aston Martin crosses the start-finish line on first flying lap of session 19:14:19 Marc Lieb sets fastest time in #77 Porsche but stolen back the next lap by Darren Turner in 1:33.855 in Aston Martin #97 19:16:40 Fastest in LMGTE Am currently #61 AF Corse - Waltrip Ferrari 1:34.860 19:18:27 Porsche #55 into tyres in turn 4 - yellow flag 19:20:40 Chequered flag
Turner
et Bernoldi décrochent la pole à Interlagos
Pour la
première fois du weekend, le soleil brillait lorsque les concurrents des
catégories LMGTE se sont élancés pour la séance qualificative de 20 minutes.
Darren Turner a été le premier à prendre la piste au volant de la Vantage V8
n°97 d’Aston Martin Racing et a profité d’une piste claire pour signer le
chrono de référence que ses rivaux ont essayé d’égaler. Le temps du
Britannique a rapidement été amélioré par Marc Lieb et la Porsche n°77 de
Team Felbermayr-Proton, mais Darren Turner a repris l’avantage avec un tour
en 1’33’’855 qui lui a permis de décrocher la pole devant Marc Lieb et
Giancarlo Fisichella et la Ferrari n°51 d’AF Corse.
Dans la
catégorie LMGTE Am, la journée a été fructueuse pour le Brésil puisqu’Enrique
Bernoldi s’est hissé en pole pour ses débuts dans le Championnat du Monde
d’Endurance de la FIA, au volant de la Ferrari n°61 d’AF Corse-Waltrip avec
un chrono de 1’34’’781. C’est un doublé Ferrari grâce à Michele Rugolo et la
Ferrari n°57 de Krohn Racing qui ont terminé la séance de 20 minutes à six
dixièmes du Brésilien, tandis que la Porsche n°88 de Team Felbermayr-Proton
de Paolo Ruberti passer sur la ligne d’arrivée en troisième position.
Darren Turner, Vantage V8 n°97 d’Aston Martin
Racing : « C’était
évidemment très important de se qualifier en pole et c’était forcément
l’objectif, mais je ne m’y attendais pas. Nos chronos étaient plus lents ce
matin à cause de la température ambiante, donc nous ne savions pas vraiment à
quoi nous attendre. Notre voiture se comporte très bien lorsque les
températures sont élevées et aujourd’hui, il fait plus chaud que depuis le
début de la semaine, donc je pense que cela a joué en notre faveur. Je suis
ravi d’être en pole et l’équipe peut être satisfaite car les gars ont
travaillé dur pour préparer la voiture. »
Enrique Bernoldi, Ferrari 458 Italia n°61 d’AF
Corse-Waltrip : « Cette
pole signifie beaucoup pour moi car c’est ma première course en Championnat
du Monde d’Endurance de la FIA et je décroche la pole ! Lors de ma
dernière course sur ce circuit, en FIA-GT1, j’ai déjà signé la pole et le
lendemain, j’ai remporté la course, donc c’est peut-être un bon signe. Ma
plus grosse angoisse concerne le trafic car les LMP1 et les LMP2 arrivent
très rapidement sur nous. Notre voiture est très performante en termes de
consommation de carburant. De toute façon, je n’ai rien à perdre, donc je
vais essayer de gagner la course mais la course est longue. Nous devons
attaquer tout en économisant nos pneus et nous ne connaissons pas très bien
la voiture. »
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2012 FIA World Endurance
Championship
The 9th of June, 2011 will be remembered as one of the most important
dates in the recent history of endurance racing. That day, at the 2011 24
Heures du Mans, Jean Todt and Jean-Claude Plassart, respectively Presidents
of the International Automobile Federation (FIA) and the Automobile Club de
l'Ouest (ACO), announced the creation of the FIA World Endurance
Championship.
The FIA WEC (FIA World Endurance Championship) is a logical extension
of the Intercontinental Le Mans Cup (ILMC), initiated by the ACO in 2010 and
2011. It also revives the historical thread of the World Championship of
Brands of the 50s, 60s and 70s, the Endurance World Championship Group C of
the 80s and the World Sports Car Championship of the 90s.
The FIA WEC represents the popularity and attraction of endurance
racing today on legendary circuits (Sebring, Spa-Francorchamps, Le Mans,
Fuji, Interlagos, Silverstone), and those destinations where the history of
motor sport is yet to develop (Middle-East, China). These are long races where
anything can happen: prototypes and GTs on the same grid, in the hands of
both professionals and gentlemen drivers.
Le Championnat du Monde d’Endurance
de la FIA 2012
Le 9 juin 2011 restera une des dates les
plus importantes de l’histoire récente de l’Endurance. Ce jour-là, au
cœur des 24 Heures du Mans 2011, Jean Todt et Jean-Claude Plassart,
respectivement Présidents de la Fédération Internationale Automobile (FIA) et
de l’Automobile Club de l’Ouest (ACO), ont annoncé la création du Championnat
du Monde d’Endurance de la FIA.
Le Championnat du Monde d’Endurance de la
FIA (FIA WEC, pour World Endurance Championship, en Anglais) est la suite
logique de l’Intercontinental Le Mans Cup, initiée par l’ACO en 2010 et 2011.
Il ressuscite également la filiation historique du Championnat du Monde des
Marques des années 50, 60 et 70, du Championnat du Monde d’Endurance Groupe C
des années 80 et du Championnat du Monde des Voitures de Sport des années 90.
Le Championnat du Monde d’Endurance de la
FIA représente tout ce qui fait la popularité et le charme de l’endurance
d’aujourd’hui : des circuits de légende (Sebring, Spa-Francorchamps, Le
Mans, Fuji, Interlagos, Silverstone), des contrées où l’histoire du sport
automobile est encore à inventer (Moyen-Orient, Chine)... Et aussi des
courses de longue haleine où tout peut arriver, avec en piste des prototypes
et des GT, aux mains de pilotes professionnels et de gentlemen-drivers.
For more information -
Jeff
Carter
Media Delegate
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Saturday, 15 September 2012
Turner and Bernoldi claim GTE poles at Interlagos
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