Sunday, 14 October 2012

Victory for Porsche and Corvette in Japan

Photo : GREGORY LENORMAND
Victory for Porsche and Corvette in Japan / Porsche et Corvette règnent sans partage



While it was Japanese glory all the way in the LMP1 and LMP2 classes, German and American manufacturers reigned in the GTE categories, with Porsche and Chevrolet powered drivers and teams lifting the impressive 6 Hours of Fuji trophies.  The 50,000 strong Japanese crowd were as appreciative of the GTE classes as they were of the LMP categories with support for teams and drivers clearly visible in the packed spectator areas and plenty of interest during the pitwalk and autograph sessions.

In LMGTE Pro, the No.77 Team Felbermayr-Proton Porsche maintained its supreme form at Fuji Speedway and took its second victory of the year, the first being way back in May at the 6 Hours of Spa-Francorchamps WEC.  The German-Austrian duo of Marc Lieb and Richard Lietz were quickest in every session to be held this week, and led the race away from pole position.  They were beaten off the start line by the No.51 Ferrari but, once the Porsche regained its place at the top of the time sheets in the second hour, it held onto it until the chequered flag and stretched out a lead of a whole lap, even surviving contact with the No.2 Audi R18 and subsequent handling problems. 

LMGTE Pro
1 77 Team Felbermayr-Proton                                                       Lieb / Lietz           Porsche 911 RSR (997)             6:02'08.55 207 laps
2 51  AF Corse                         Bruni / Fisichella                            Ferrari F458 Italia                        +1 Lap
3 97 Aston Martin Racing       Mücke / Turner                               Aston Martin Vantage V8            +1 Lap

Second in class were 2012 FIA Endurance Trophy and LMGTE World Cup winners, AF Corse, with the No.51 Ferrari 458 Italia of Gianmaria Bruni and Giancarlo Fisichella.  After a race-long battle with the No.98 Aston Martin Racing Vantage V8, there was just 39 seconds between the Italian and British marques after six hours of hard racing, although the outcome might have been different if the No.97 Aston had not been slightly delayed by contact from the No.1 Audi.

LMGTE Am
1 50 Larbre Competition          Bornhauser / Canal / Lamy            Chevrolet Corvette C6-ZR1        6:02'27.349  204 laps
2 57 Krohn Racing                  Krohn / Jönsson / Rugolo            Ferrari F458 Italia                        +1 Lap
3 88 Team Felbermayr-Proton                                                         Ried / Roda / Ruberti                  Porsche 911 RSR (997)   +2 Lap

Larbre Compétition’s No.50 Corvette C6-ZR1 had a superb race and finished a clear lap ahead of the No.57 Ferrari 458 Italia.  Pedro Lamy, Patrick Bornhauser and Julien Canal made a good start and took the lead in the second hour from their No.70 Corvette team mates and the No.88 Team Felbermayr –Proton Porsche 911 RSR.  The American Krohn Racing team fulfilled its wish of climbing onto a higher step of the LMGTE Am podium by recording their best result of the season, its second place thanks to a consistent performance and superior fuel economy.  Team Felbermayr-Proton’s Porsche overcame an early stop/go penalty for making a jump-start and rounded off an excellent day for the German team by taking the third place on the podium in this category.

CLICK HERE for the results from the race

CLICK HERE for the Championship Positions after Round 7

Porsche et Corvette règnent sans partage
Dans la catégorie LMGTE Pro, la Porsche n°77 de Team Felbermayr-Proton a gardé une forme olympique sur le circuit de Fuji pour décrocher sa deuxième victoire de l’année après celle des 6 Heures de Spa-Francorchamps WEC en mai dernier.

Le duo austro-allemand Marc Lieb et Richard Lietz s’est montré le plus rapide pendant toutes les séances de la semaine et ont mené tout au long de la course ou presque après être partis de la pole. Ils ont été battus au départ par la Ferrari n°51, mais une fois que la Porsche a retrouvé sa place au sommet de la feuille des temps au cours de la deuxième heure, elle ne l’a plus quittée jusqu’au drapeau à damier creusant un écart d’un tour et résistant à un accrochage avec l’Audi R18 n°2.

C’est l’écurie AF Corse, déjà assurée du Trophée Endurance FIA 2012 et de la Coupe du Monde LMGTE pour Ferrari, qui a franchi la ligne d’arrivée en deuxième position grâce à Gianmaria Bruni et Giancarlo Fisichella, au volant de la Ferrari 458 Italia n°51. Après un long combat, qui a duré toute la course, avec la Vantage V8 n°97 d’Aston Martin Racing, l’écart entre les deux voitures se limitait à 39 secondes après six heures d’une course disputée alors que le résultat aurait pu être légèrement différent si l’Aston Martin n°97 n’avait pas été retardée par un contact avec l’Audi n°1.

La Corvette C6-ZR1 n°50 de Larbre Compétition a produit une course magnifique et a terminé un tour devant la Ferrari 458 Italia n°57 de Krohn Racing. Pedro Lamy, Patrick Bornhauser et Julien Canal ont pris un bon départ et se sont portés en tête au cours de la deuxième heure de course aux dépens de leurs équipiers dans la Corvette n°70 et de la Porsche 911 RSR n°88 de Team Felbermayr-Proton.

L’écurie américaine Krohn Racing a rempli ses objectifs en grimpant une marche supplémentaire du podium en LMGTE Am et en signant son meilleur résultat de la saison grâce à une performance constante et à une consommation en carburant moins élevée que ses concurrents. Malgré un stop & go pour départ anticipé, la Porsche du Team Felbermayr-Proton a tout de même connu les joies de la troisième marche du podium en LMGTE Am, ce dimanche étant décidément une journée magnifique pour l’écurie allemande.
Cécile Bonardel




Jeff Carter
Media Delegate





No comments:

Post a Comment