Victory for Porsche and Corvette in Japan / Porsche et Corvette
règnent sans partage
|
While it was
Japanese glory all the way in the LMP1 and LMP2 classes, German and American
manufacturers reigned in the GTE categories, with Porsche and Chevrolet
powered drivers and teams lifting the impressive 6 Hours of Fuji
trophies. The 50,000 strong Japanese crowd were as appreciative of the
GTE classes as they were of the LMP categories with support for teams and
drivers clearly visible in the packed spectator areas and plenty of interest
during the pitwalk and autograph sessions.
In LMGTE
Pro, the No.77 Team Felbermayr-Proton Porsche maintained its supreme form at
Fuji Speedway and took its second victory of the year, the first being way
back in May at the 6 Hours of Spa-Francorchamps WEC. The
German-Austrian duo of Marc Lieb and Richard Lietz were quickest in every
session to be held this week, and led the race away from pole position.
They were beaten off the start line by the No.51 Ferrari but, once the
Porsche regained its place at the top of the time sheets in the second hour,
it held onto it until the chequered flag and stretched out a lead of a whole
lap, even surviving contact with the No.2 Audi R18 and subsequent handling
problems.
LMGTE Pro
1 77 Team Felbermayr-Proton
Lieb / Lietz Porsche
911 RSR (997)
6:02'08.55
207 laps
2 51 AF Corse
Bruni / Fisichella
Ferrari F458 Italia
+1 Lap
3 97 Aston Martin Racing
Mücke / Turner
Aston Martin Vantage V8
+1 Lap
Second in
class were 2012 FIA Endurance Trophy and LMGTE World Cup winners, AF Corse,
with the No.51 Ferrari 458 Italia of Gianmaria Bruni and Giancarlo
Fisichella. After a race-long battle with the No.98 Aston Martin Racing
Vantage V8, there was just 39 seconds between the Italian and British marques
after six hours of hard racing, although the outcome might have been
different if the No.97 Aston had not been slightly delayed by contact from the
No.1 Audi.
LMGTE Am
1 50 Larbre Competition
Bornhauser / Canal / Lamy
Chevrolet
Corvette C6-ZR1 6:02'27.349
204 laps
2 57 Krohn Racing
Krohn / Jönsson / Rugolo
Ferrari F458
Italia
+1 Lap
3 88 Team Felbermayr-Proton
Ried / Roda / Ruberti
Porsche 911 RSR (997) +2 Lap
Larbre
Compétition’s No.50 Corvette C6-ZR1 had a superb race and finished a clear
lap ahead of the No.57 Ferrari 458 Italia. Pedro Lamy, Patrick
Bornhauser and Julien Canal made a good start and took the lead in the second
hour from their No.70 Corvette team mates and the No.88 Team Felbermayr
–Proton Porsche 911 RSR. The American Krohn Racing team fulfilled its
wish of climbing onto a higher step of the LMGTE Am podium by recording their
best result of the season, its second place thanks to a consistent
performance and superior fuel economy. Team Felbermayr-Proton’s Porsche
overcame an early stop/go penalty for making a jump-start and rounded off an
excellent day for the German team by taking the third place on the podium in
this category.
CLICK
HERE for the results from the race
CLICK HERE
for the Championship Positions after Round 7
Porsche et Corvette règnent sans partage
Dans
la catégorie LMGTE Pro, la Porsche n°77 de Team Felbermayr-Proton a gardé une
forme olympique sur le circuit de Fuji pour décrocher sa deuxième victoire de
l’année après celle des 6 Heures de Spa-Francorchamps WEC en mai dernier.
Le
duo austro-allemand Marc Lieb et Richard Lietz s’est montré le plus rapide
pendant toutes les séances de la semaine et ont mené tout au long de la
course ou presque après être partis de la pole. Ils ont été battus au départ
par la Ferrari n°51, mais une fois que la Porsche a retrouvé sa place au
sommet de la feuille des temps au cours de la deuxième heure, elle ne l’a
plus quittée jusqu’au drapeau à damier creusant un écart d’un tour et
résistant à un accrochage avec l’Audi R18 n°2.
C’est
l’écurie AF Corse, déjà assurée du Trophée Endurance FIA 2012 et de la Coupe
du Monde LMGTE pour Ferrari, qui a franchi la ligne d’arrivée en deuxième
position grâce à Gianmaria Bruni et Giancarlo Fisichella, au volant de la
Ferrari 458 Italia n°51. Après un long combat, qui a duré toute la course,
avec la Vantage V8 n°97 d’Aston Martin Racing, l’écart entre les deux
voitures se limitait à 39 secondes après six heures d’une course disputée
alors que le résultat aurait pu être légèrement différent si l’Aston Martin
n°97 n’avait pas été retardée par un contact avec l’Audi n°1.
La
Corvette C6-ZR1 n°50 de Larbre Compétition a produit une course magnifique et
a terminé un tour devant la Ferrari 458 Italia n°57 de Krohn Racing. Pedro
Lamy, Patrick Bornhauser et Julien Canal ont pris un bon départ et se sont
portés en tête au cours de la deuxième heure de course aux dépens de leurs
équipiers dans la Corvette n°70 et de la Porsche 911 RSR n°88 de Team
Felbermayr-Proton.
L’écurie
américaine Krohn Racing a rempli ses objectifs en grimpant une marche
supplémentaire du podium en LMGTE Am et en signant son meilleur résultat de
la saison grâce à une performance constante et à une consommation en
carburant moins élevée que ses concurrents. Malgré un stop & go pour
départ anticipé, la Porsche du Team Felbermayr-Proton a tout de même connu
les joies de la troisième marche du podium en LMGTE Am, ce dimanche étant
décidément une journée magnifique pour l’écurie allemande.
Cécile
Bonardel
|
Jeff
Carter
Media Delegate
|
Sunday, 14 October 2012
Victory for Porsche and Corvette in Japan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment